GRØTBUA TUR/RETUR 10,8KM. BLÅ

Grøtbua, 5,4Km fra parkeringen. Dvs. 10,8 Km tur/retur og derved gradering Blå. Grøtbua er en gammel setervoll nede ved Grøtebuelva. Følg skiltene Gunnulvsburunden via Heistoppen og Fagerfjelltjenna til stidele 211. Stien opp på Kyrkjerinden og kryss 227 og ned til setervollen er merket og lett å finne.
Herfra kan man selvfølgelig gå samme vei tilbake. Fin dagstur det. Eller man kan følge stien sydover og oppover langs elven. Gå til sydenden av setervollen, der finner dere stien. Den er ikke merket, men godt synlig i terrenget. Stien følger elven et stykke oppover. Snart ser dere et fint fossefall og fine stryk. Stien fører opp på Kyrkjerinden og inn på merket sti litt lenger opp på ryggen enn kryss 227. Ta til venstre, nordover og nedover Kyrkjerinden. Denne avstikkeren er vel verd å ta med seg.
Eller man kan gå nordover og nedover langs elven. Denne stien er heller ikke merket, men lett å finne. Man finner igjen den merkede stien rett før brua over Grøtebuelva.